29 sierpnia 2017 roku YouTube opisał na swoim blogu zmiany graficzne wprowadzone w serwisie oraz nowe funkcje. Na oficjalnym kanale YouTube Spotlight pojawił się także film przedstawiający udogodnienia, jakie marka oferuje użytkownikom urządzeń mobilnych.
Zmiana logotypu. Źródło: youtube.googleblog.com
Jak widzimy, zespół platformy wideo odświeżył wygląd strony i aplikacji mobilnych, gdzie znajdziemy teraz więcej bieli, a także wprowadził nowy logotyp. Ikona YouTube jest bardziej podłużna, a charakterystyczny, czerwony symbol „play” został przeniesiony przed napis. Dodano także możliwość przełączenia widoku z jasnej wersji kolorystycznej na taką z ciemnym motywem w tle.
Zmiany w wyglądzie serwisu na przestrzeni lat. Źródło: youtube.googleblog.com
Dodatkowo w ramach nowości wprowadzono udogodnienia dla użytkowników, którzy korzystają z YouTube’a na urządzeniach mobilnych. Jednym z nich jest możliwość oglądania filmików w pozycji pionowej – jak zapewniają twórcy, także w trybie pełnoekranowym. Inne wprowadzone zmiany to m.in.: przewijanie wideo w przód lub w tył o dziesięć sekund przez podwójne stuknięcie palcem w ekran (każde kolejne to dodatkowe dziesięć sekund), opcja przeglądania innych materiałów podczas oglądania czy też zmiana tempa odtwarzania – do wyboru mamy sześć dodatkowych prędkości, z których trzy spowalniają, a trzy przyspieszają film.
Krótką prezentację można obejrzeć na nagraniu:
Szczegółowy opis aktualizacji znajduje się tutaj.
Zdjęcie główne: nowe logo YouTube’a, screen ze strony youtube.com
(bm)