Lekarz sieci prywatnych placówek medycznych Medicover Polska odmówił wystawienia pacjentce recepty na antykoncepcję. Kobieta opisała całą sprawę na Facebooku. Pod jej wpisem pojawiło się wiele opinii osób, które są oburzone zaistniałą sytuacją i zapowiadają rezygnację z usług tego centrum medycznego.
Anna Kordus wpis zamieściła na profilu Medicover Polska.
„W dniu wczorajszym dr Wiaczesław Bramski podczas wizyty w Państwa centrum na Inflanckiej odmówił mi przepisania jakichkolwiek tabletek antykoncepcyjnych informując mnie, że »źle trafiłam, ale on nie zajmuje się w ogóle antykoncepcją hormonalną«! Nie było żadnych konkretnych, uzasadnionych medycznie okoliczności, tylko magiczne hasło »klauzula sumienia«” – opisała. „Dodam, że doskonale wiedzą Państwo o tym zaściankowym procederze, ponieważ sami umieścili Państwo informacje na ten temat na oficjalnej stronie Medicoveru (która nie jest widoczna podczas rejestrowania się na wizytę, więc informacja dotarła do mnie już po fakcie)” – napisała dalej. Jej wpis został udostępniony ponad 600 razy, pojawiło się pod nim blisko 500 komentarzy.
Źródło: facebook.com/Medicover
Pod postem rozpoczęła się burzliwa dyskusja. Część komentujących prosiła Medicover o zajęcie stanowiska w tej sprawie.
Duża grupa krytykowała natomiast sieć za zatrudnianie takich lekarzy. Niektórzy chwalą zachowanie ginekologa i samą sieć placówek. Wiele osób zapowiedziało jednak rozwiązanie umowy z firmą, część pisała też, że zastanawiała się nad wykupieniem opieki medycznej w Medicoverze, jednak ta sytuacja sprawiła, że zmieniła zdanie. Inne pacjentki w komentarzach wspominały, że miały podobne doświadczenia z tym lekarzem. Tego rodzaju wpisy pojawiają się nie tylko pod postem, lecz także na profilu Medicover Polska.
Źródło: facebook.com/Medicover
Po kilku godzinach Medicover odniosło się do sprawy w komentarzu. „Pani Anno, przepraszamy za powstałą niedogodność. Przekazaliśmy opisaną sprawę do Działu Obsługi Klienta, który skontaktuje się z Panią w celu zaproponowania rozwiązania. Przyjrzymy się również opisanej przez Panią sytuacji, jaka miała miejsce w trakcie wizyty” – napisała sieć. Poinformowała także, że jeśli lekarz powoła się na klauzulę sumienia, powinien poinformować pacjenta o możliwości zgłoszenia się do Koordynatora Obsługi Klienta lub Kierownika Centrum Medicover, którzy zapewnią właściwą pomoc. „Również na etapie umawiania wizyty nasza infolinia zobowiązana jest skierować pacjenta do lekarza, który udzieli oczekiwanego świadczenia medycznego. Dodatkowo, na naszej stronie www można znaleźć informacje dot. lekarzy Medicover (w tym tych powołujących się na klauzulę sumienia)” – czytamy dalej w odpowiedzi centrum medycznego.
Źródło: facebook.com/Medicover
Medicover w związku ze sprawą zamieścił także wpis na swoim profilu na Facebooku.
Źródło: facebook.com/Medicover
(mb)