Platforma automatyzująca współpracę na linii marki-influencerzy wprowadza nowy model rozliczeniowy. Internetowi liderzy opinii będą mogli współpracować z firmami w ramach systemu cost-per-content (CPC). Jak twierdzi indaHash, nowy model ma usprawnić proces kreatywny w branży reklamowej, lecz także pozwoli reklamodawcom na obniżenie kosztów związanych z realizacją kampanii.
CPC ma polegać na tym, że influencerzy przygotowują materiały zgodne z briefem marki, lecz nie publikują ich w swoich sieciach społecznościowych. Zamiast tego, sprzedają je (za pośrednictwem indaHash) zamawiającemu, który będzie mógł je wykorzystać w dowolnym momencie, we wszystkich kanałach komunikacji.
Influencer od zaakceptowania briefu ma 48 godzin na zrealizowanie zadania. Według indaHash, nowy model współpracy pozwoli markom na korzystanie z usług wielu twórców jednocześnie oraz rozliczanie ich w zautomatyzowany sposób.
Dariusz Zieliński – COO indaHash – wyraża nadzieję, że dzięki nowemu modelowi rozliczeniowemu treści tworzone przez influencerów będą mogły konkurować z materiałami przygotowanymi przez profesjonalne agencje kreatywne.
„Wraz z nowym modelem CPC marki zyskują dostęp do wysokiej jakości contentu, w dużej liczbie, z różnych źródeł, i to w krótkim czasie. Wierzymy, że nasz model cost-per-content usprawni dotychczas stosowany proces kreatywny w całej branży reklamowej” – tłumaczy Zieliński.
Jak podaje indaHash, nowy model rozliczeniowy będzie dostępny równolegle z tymi, które funkcjonowały dotychczas – CPM (cost-per-mille), CPE (cost-per-engagement) i CPV (cost-per-view). (mp)