Agencja Communication Unlimited razem z fundacją Rak’n’Roll, wspierającą chorych na raka, 13 października 2017 roku wspólnie uruchomiły radio Rak’n’Roll, które dostępne jest na platformie Open FM, należącej do Wirtualnej Polski.
„Radio Rak’n’Roll powstało, by dawać dodatkową moc ludziom chorym na raka, ale także jak najszerzej siać pozytywną energię. Ma być medium znacznie wychodzącym zasięgiem poza osoby skupione wokół Fundacji RnR” – mówi w rozmowie z PRoto.pl Karolina Pasek, Social Media Manager w CU. Jak zapowiada dalej, to długofalowy projekt.
Ideę pomysłu tłumaczy także Małgorzata Ciszewska-Korona, psychoonkolog Fundacji Rak’n’Roll: „radio (Rak’n’Roll – przyp. red.) jest muzyczną emanacją charakteru Fundacji. Gramy muzykę z życiem, miotamy kule pozytywnej energii. Muzyka pomaga także radzić sobie z trudnymi sytuacjami, łagodzić poczucie lęku i niepokoju”. Jak dodaje: „dla osób zmagających się z nowotworem może być pretekstem, by wyrazić emocje związane z chorobą czy leczeniem. To doświadczenie niezwykle oczyszczające, dobrze wpływające na samopoczucie i dające moc”.
Jak doszło do współpracy? „Fundacji Rak’n’Roll pomagamy nie pierwszy raz w różnych projektach” – mówi Karolina Pasek. I wyjaśnia: „pomysł Radia Rak’n’Roll powstał w pewnym sensie jednocześnie u nas (w CU – przyp. red.) i w Fundacji, bo to projekt inicjowany przez Jacka Maciejewskiego, który działa w obu organizacjach. W zespole Communication Unlimited powstała całościowa koncepcja, playlista, plan przeprowadzenia całego przedsięwzięcia, oprawa graficzna, hasło i szereg pomysłów narzędziowych”. Nad przygotowaniem projektu pracował kilkuosobowy zespół agencji. Logotyp zaprojektował Michał Warecki.
Później pomysłodawcy zaproponowali spotkanie szefom platformy open.fm. „Chętnie umówili się z nami na spotkanie, było ono owocne – ustaliliśmy ramowy zakres współpracy i kolejne kroki. Realizacja planu nieco się wydłużyła, ale umowy zostały podpisane” – kontynuuje Pasek.
Jak czytamy w informacji prasowej, bezpośrednim przygotowaniem i realizacją kanału radiowego zajęła się redakcja Open FM. Jingle nagrano w studio Halo Productions Studio Dźwiękowe, a głosu użyczył Łukasz Nowicki.
„Ideę współpracy z Fundacją Rak’n’Roll przyjęliśmy z entuzjazmem. W Open FM staramy się być jak najbliżej naszych słuchaczy i ich emocji. Pomysł na Radio Rak’n’Roll znakomicie wpisuje się w tę filozofię” – komentuje Kuba Ambrożewski z Open FM.
Jak informuje Karolina Pasek, nad uruchomieniem RRnR pracowały trzy strony – Fundacja, Open FM i CU. Akcja informacyjna prowadzona była w mediach społecznościowych.
Strony planują dalszy rozwój projektu – między innymi komunikację w poczekalniach onkologicznych (plakaty, wlepki). „Mamy też kilka pomysłów ściśle kreatywnych, które chcemy zrealizować w ramach Radia RnR. Radio ma przede wszystkim ogromny potencjał dla samej Fundacji i nasze działania będą silnie sprzęgnięte z potrzebami RnR” – dodaje Pasek.
Radio Rak’n’Roll dostępne jest na platformie open.fm i w aplikacji mobilnej.
Communication Unlimited, Fundacja Rak’n’Roll oraz Wirtualna Polska korzystają z danych Instytutu Monitorowania Mediów.
(bm)