Facebook poinformował, że w najbliższych tygodniach będzie przeprowadzał testy subskrypcji w Instant Articles we współpracy z niewielką grupą tytułów prasowych. Należą do niej Bild, The Boston Globe, „The Economist”, Hearst (The Houston Chronicle oraz The San Francisco Chronicle), La Repubblica, Le Parisien, „Spiegel”, The Telegraph, Tronc (The Baltimore Sun, The Los Angeles Times oraz The San Diego Union-Tribune) i The Washington Post – czytamy w zakładce dla mediów na stronie Facebooka.
Serwis Marka Zuckerberga chce sprawdzić kilka modeli subskrypcji, w tym np. płatny dostęp do treści po przeczytaniu dziesięciu materiałów czy opcja freemium, w którek wydawcy będą kontrolować, które teksty są zablokowane. Płatności mają się odbywać bezpośrednio na stronie wydawców i ma do nich trafiać 100 proc. przychodów.
Źródło: media.fb.com
Testy będą prowadzone w USA i w Europie na urządzeniach z systemem Android, ale Facebook wyraża nadzieję, żę uda się poszerzyć ich zasięg.
Więcej informacji na temat testów subskrypcji można znaleźć na stronie. (pp)