Grupa Outriders – spółka non profit, którą tworzą doświadczeni reporterzy, graficy, koderzy i redaktorzy – funkcjonuje oficjalnie od września 2017 roku, choć swoją działalność prowadzi od stycznia 2017 roku. Powstała z inicjatywy Anny i Jakuba Górnickich. Idea tego „innowacyjnego projektu medialnego” – jak czytamy na oficjalnej stronie organizacji – opiera się na wierze, że „nowoczesne dziennikarstwo to misja i warsztat połączone z multimedialną formą i narzędziami”.
Członkowie Outriders, jak deklarują, stawiają na rzetelne i wiarygodne informacje, unikając „pogoni za newsem”. Obszary dziennikarstwa, w które się angażują to m.in. reportaże multimedialne, analizy i relacje z najciekawszych wydarzeń na świecie. Jak czytamy na stronie outride.rs, spółka regularnie publikuje depesze z miejsc, które są znajome jej członkom, a w reportażach dotyka skomplikowanych problemów w oparciu o źródło.
Zespół tworzą: Piotr Andrusieczko (reporter z Ukrainy), Magdalena Chodownik (fotografka i reporterka), Katarzyna Kiełbiowska (administracja), Piotr Kliks (deweloper), Arkadiusz Sołdon (grafik i designer UX) oraz Marcin Suder (fotoreporter). Autorką depesz jest także Honorata Zapaśnik (reporterka na co dzień mieszkająca w Meksyku).
„Łączy to naszą chęć do eksperymentowania na rzecz rozwoju dziennikarstwa z elastycznością start-up’u oraz mocnym zachowaniem misji. Przedsiębiorczość społeczna służy nam wszystkim. Jesteśmy pierwszym medium w Polsce, które obrało taką formę” – czytamy dalej.
Outriders opiera swoją działalność na crowdfundingu. Więcej informacji na temat tej działalności, a także przykładowe projekty można znaleźć na ich stronie oraz w portalu wspieram.to. (bm)
Zdjęcie główne: screen ze strony outride.rs