piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook rezygnuje z dalszych testów podwójnego news feedu w serwisie

Facebook rezygnuje z dalszych testów podwójnego news feedu w serwisie

W październiku 2017 roku informowaliśmy, że Facebook rozpoczął testowanie rozwiązania, jakim miało być wydzielenie na portalu dwóch news feedów. W pierwszym z nim użytkownicy widzieliby wpisy rodziny i znajomych, a w drugim posty dodawane przez marki.

Adam Mosseri, Head of News Feed, na początku marca 2018 roku poinformował jednak, że serwis rezygnuje z dalszych testów tej opcji.

„Funkcja Explore Feed miała być odpowiedzią na prośby, które od lat otrzymywaliśmy od użytkowników. Internauci mówili nam, że chcą widzieć na Facebooku więcej treści publikowanych przez znajomych i rodzinę. Aby to zweryfikować, w październiku ubiegłego roku w sześciu krajach rozpoczęliśmy testowanie dwóch oddzielnych kanałów do wyświetlania treści widocznych w aktualnościach. Daliście nam odpowiedź: użytkownicy nie chcą dwóch oddzielnych news feedów. Osoby, które brały udział w testach, powiedziały w ankietach, że były mniej zadowolone z postów, które widziały, a posiadanie dwóch oddzielnych kanałów nie ułatwiło im utrzymywania więzi z rodziną i przyjaciółmi” – wyjaśnił Adam Mosseri.

Head of News Feed Facebooka dodał, że przedstawiciele serwisu uznali, że zmiana algorytmu wprowadzona niedawno przez portal, zgodnie z którą treści publikowane przez znajomych czy grupy mają być wyżej pozycjonowane w news feedzie, lepiej odpowiada na potrzeby użytkowników.

Czytaj więcej: Zmiany w algorytmie Facebooka. Dla PR-owców wyzwanie, ale też szansa na odejście od schematu

(pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj