niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPo ubiegłorocznej wpadce z reklamą Tigera Maspex tworzy projekt edukacyjny z Muzeum...

Po ubiegłorocznej wpadce z reklamą Tigera Maspex tworzy projekt edukacyjny z Muzeum Powstania Warszawskiego

W sierpniu 2017 roku pisaliśmy o kryzysie, jaki wywołał post marki Tiger na Instagramie. 1 sierpnia minionego roku, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, na profilu Tigera pojawiła się grafika z hasłem „Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie”. Internauci ostro skrytykowali markę za takie działanie.

Firma Maspex, producent napoju, przeprosiła, a w ramach zadośćuczynienia wpłaciła 500 tys. złotych na rzecz Powstańców. Agencja J. Walter Thompson Group Poland, która była odpowiedzialna za komunikację marki w mediach społecznościowych, również wyraziła skruchę i poinformowała o zwolnieniu pracowników odpowiedzialnych za posty na profilu Tigera. Później właściciel napoju rozwiązał umowę z agencją. Usunięto też konto Tigera na Instagramie.

Czytaj więcej: Wpadka Tigera – sygnał alarmowy dla całej branży

Wczoraj, 5 marca 2018 roku Maspex poinformował o wspólnym projekcie edukacyjnym, który firma będzie tworzyć we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego.

„Program »Parasol Historii« powstał z inicjatywy firmy Maspex z myślą o wsparciu społecznej świadomości historycznej oraz współpracy z organizacjami działającymi na rzecz upamiętnienia polskich Bohaterów” – czytamy w przesłanej do redakcji informacji prasowej.

Jak wyjaśniają przedstawiciele firmy, pierwsza edycja projektu opiera się na idei „Wspomnienie’44” i ma być wyrazem pamięci o Powstaniu Warszawskim. Działania w ramach programu będą kontynuowane w 2019 roku, w którym wypada 75. rocznica wybuchu Powstania.

Partnerem merytorycznym projektu jest Muzeum Powstania Warszawskiego, z którym Maspex nawiązał współpracę w lutym tego roku.

„W pierwszych dniach sierpnia firma zorganizuje program edukacyjny, który zakłada opublikowanie w najważniejszych polskich mediach reportaży dotyczących Powstania. Najlepsi polscy dziennikarze przygotują serię tekstów, które w emocjonalny sposób będą przypominać bohaterstwo i dramat Powstańców” – opisują planowane działania przedstawiciele Maspeksu.

Dodatkowo firma udzieli finansowego wsparcia dla produkcji filmu pod roboczym tytułem „Kurier”, którego inicjatorem i pomysłodawcą jest Muzuem Powstania Warszawskiego.

Maspex poinformował też, że chce kontynuować dodatkowe działania na rzecz Powstańców, takie jak pomoc finansowa w ramach akcji „Pomoc dla Powstańców”, wsparcie działalności Przychodni Fundacji Pomocy na Rzecz Żołnierzy AK im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. „Niedźwiadek” oraz projektu Tablice Pamięci, a także udział w akcji „Paczka dla Bohatera”. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj