Facebook co prawda zmodyfikował algorytm aktualności tak, by niżej pozycjonowane były treści od wydawców, lecz w ostatnich tygodniach dał im też coś w zamian. Jak ogłosił na blogu portalu Joey Rhyu, Product Manager Facebooka, serwis umożliwił niektórym mediom oznaczanie swoich wiadomości belką z napisem „pilne” (ang. „breaking news”). Tę opcję jak dotąd uzyskało 50 wydawców z Ameryki Północnej i Południowej, Europy i Australii, a w planach są kolejni.
Czytaj więcej:
Zmiany w algorytmie Facebooka. Dla PR-owców wyzwanie, ale też szansa na odejście od schematu
Informację o pilności jakiegoś wydarzenia można dodawać do Instant Articles, linków do stron zewnętrznych (zarówno mobilnych, jak i desktopowych) oraz transmisji na żywo – pisze Joey Rhyu. Facebook umożliwia użycie wyróżnika jedynie raz dziennie (przy czym da się go ustawić na maksymalnie sześć godzin), choć wydawcy mają „zapas” pięciu dodatkowych oznaczeń w miesiącu, który mogą spożytkować według potrzeb.
Źródło: media.fb.com
„Czytelnicy będą też mogli dawać mediom wiadomość zwrotną, jeśli nie uznają danej informacji za pilną” – czytamy ponadto na blogu Facebooka. Odpowiednia komenda będzie dostępna w menu dostępnym w ich prawym górnym rogu posta.
Joey Rhyu pisze, że nowa funkcjonalność przyniosła poprawę statystyk wydawców, którzy zgodzili się uczestniczyć w testach. W ciągu przeszło miesiąca (od 8 grudnia 2017 roku do 14 stycznia 2018) odnotowali wzrosty liczby interakcji i komentarzy (o 4 proc.), polubień (7 proc.) oraz udostępnień (11 proc.) – czytamy. (mp)