piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBanki z coraz lepszą reputacją wśród Polaków

Banki z coraz lepszą reputacją wśród Polaków

Znamy już wyniki najnowszej edycji badania „Reputacja sektora bankowego” przeprowadzanego cyklicznie przez Związek Banków Polskich. Wynika z niego, że społeczna ocena banków w ciągu ubiegłego roku uległa poprawie, a zaufanie, którym Polacy darzą te instytucje, pozostało stabilne.

Jak czytamy w przesłanym materiale prasowym, trend obrazujący stały wzrost pozytywnych opinii o bankach widoczny jest od 2012 roku, a ostatnie 12 miesięcy „okazało się bardzo znaczącym krokiem w budowie dobrej reputacji wśród Polaków, co znalazło odzwierciedlenie w szeregu wskaźników monitorujących opinie o bankach”.

Do pomiaru reputacji banków wykorzystywana jest metodologia indeksu TRI*M*. W najnowszym badaniu ocena reputacji banków wyniosła 44 punkty. To o sześć punktów więcej niż w roku ubiegłym. W 2012 roku wskaźnik ten wynosił natomiast 21 punktów.

„W ciągu ostatnich siedmiu lat banki w Polsce dokonały bardzo znaczącej poprawy w obszarze reputacyjnym. Z poziomu 21 punktów i reputacji określanej jako zła – przeciętna przeszły do punktu, w którym na ogólnym poziomie reputację można opisać jako przeciętną – dobrą i najlepszą wśród innych branż świadczących usługi masowe, tj. firmy telekomunikacyjne, ubezpieczyciele, firmy pożyczkowe czy SKOKi. Trzeba mieć na uwadze, że reputacja banków w naszym społeczeństwie nadal jest istotnie zróżnicowana, niemniej dla 46 proc. jest ona co najmniej dobra i jest to najwyższy odsetek odnotowany w naszych badaniach” – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich.

Zmiana oceny banków wynika m.in. z coraz lepszej jakości obsługi klienta oraz zadowolenia z codziennego korzystania z usług bankowych. Odnotowano również spadek negatywnych indycentów w relacjach między bankami a ich klientami.

Jak informują autorzy badania, wskaźnik zaufania do banków utrzymuje się na relatywnie wysokim poziomie i wynosi 63 proc. (o 1 p.p. więcej niż w ubiegłym roku). Swoim podstawowym, głównym bankom ufa natomiast 84 proc. respondentów, z kolei czterech na pięciu klientów darzy zaufaniem pracownika instytucji, z którym ma najczęściej styczność.

Badanie „Reputacja sektora bankowego 2018” zostało zrealizowane przez Kantar TNS w dniach 19 marca – 2 kwietnia 2018 na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie 1000 respondentów w wieku powyżej 15 lat metodą wywiadów bezpośrednich (CAPI).

* Indeks TRI*M to to relatywna miara oceny reputacji bazująca na 5 głównych wskaźnikach: sympatii, ocenie ogólnej, zaufaniu, postrzeganiu sukcesu oraz jakości usług.

(pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj