piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościInfluencerzy walczą z mową nienawiści

Influencerzy walczą z mową nienawiści

Troje youtuberów połączyło siły z fundacją Humanity in Action Polska, by wspólnie walczyć z mową nienawiści. Alex Mandostyle, Sheo i Kamil-in Travel będą edukować swoich widzów, czym jest tzw. „hate speech”, uwrażliwiać na agresywne zachowania w sieci i pokazywać, jak wspólnie z nimi walczyć.

Jak podaje Centrum Badań nad Uprzedzeniami Uniwersytetu Warszawskiego, w ciągu dwóch lat (od 2014 do 2016 roku) zwiększyła się liczba osób, które spotkały się w internecie z przejawami mowy nienawiści w stosunku do Żydów czy muzułmanów. Humanity in Action Polska zauważa, że w Polsce brak systemowych rozwiązań do walki ze szkodliwym językiem w przestrzeni publicznej. „Działać trzeba szybko i zdecydowanie” – przyznają przedstawiciele fundacji na swojej stronie.

Jak mówi Monika Mazur-Rafał, prezes polskiego oddziału Humanity in Action: „Fakty są takie, że nienawiść w sieci dla wielu młodych jest niestety modą. Poszukując uznania wśród rówieśników, często krzywdzą innych, nie zdają sobie bowiem sprawy, że niszczą ich życie. Czasem w dosłowny sposób”. Właśnie dlatego polski oddział Humanity in Action zwrócił się do LifeTube’a jeszcze w 2017 roku z prośbą o pomoc. „Kto lepiej dotrze do młodych niż youtuberzy?” – pyta Mazur-Rafał.

Akcja z influencerami jest prowadzona w ramach pilotażowego projektu „Przestrzeń działania”, którego celem jest m.in. znalezienie skutecznych i innowacyjnych sposobów reagowania na mowę nienawiści oraz włączenie młodego pokolenia do dialogu na jej temat. Alex Mandostyle, Sheo i Kamil-in Travel stworzyli trzy filmy, które mają przekazywać wiedzę poprzez dialog. W ramach współpracy Humanity in Action Polska z LifeTube’em w 2019 roku mają powstać kolejne dwa. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj