Osoby publikujące filmy na Facebooku mają dostęp do wielu danych, dzięki którym mogą dowiedzieć się, jakie były zasięgi, zaangażowanie oraz ogólna skuteczność udostępnianych przez nich materiałów wideo. W związku z tym, że coraz więcej wydawców publikuje dłuższe filmy w portalu społecznościowym, istotne jest zrozumienie, co przyciąga uwagę ich odbiorców.
3 maja 2018 roku na blogu Facebooka poinformowano, że serwis wprowadzi ulepszenia parametrów retencyjnych filmów. Po pierwsze – administratorzy stron, na których zamieszczone zostały materiały wideo, będą mieć jasno opisane, w jaki sposób utrzymywana jest uwaga odbiorców, zarówno tych obserwujących daną stronę, jak i tych, którzy tego nie robią.
Po drugie, zostanie wprowadzony podział uwagi odbiorców według płci. Dodatkowo, twórcy filmów, dzięki nowej funkcji zoomu w statystykach, będą mogli lepiej przyjrzeć się danym dotyczącym ich materiałów wideo oraz zobaczyć, jakie elementy w filmach mają wpływ na ich oglądalność.
[[{“fid”:”38768″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Źródło: media.fb.com
Jak czytamy na blogu Facebooka, ulepszony został również wykres przedstawiający zatrzymanie uwagi odbiorców. Wcześniej dane nie były wyświetlane precyzyjnie, głównie w przypadku materiałów wideo przekraczających dwie minuty, z kolei teraz wykres jest już dokładny, niezależnie od długości trwania filmu. (jg)