Walne zgromadzenie akcjonariuszy Banku Zachodniego WBK zaakceptowało zmianę nazwy na Santander Bank Polska – poinformowało biuro prasowe. To część zaprezentowanej niedawno strategii ujednolicania i unowocześniania marki Santander, która ma przygotować całą Grupę Santander na rozwój digitalowych kanałów komunikacji z klientami.
„Wraz ze zmianą nazwy i identyfikacji wizualnej stajemy się bogatsi o międzynarodowy wymiar marki Santander oraz długoletnią tradycję i siłę Grupy” – powiedział Gerry Byrne, przewodniczący rady nadzorczej BZ WBK. Michał Gajewski, prezes zarządu tejże instytucji, dodał: „Zmiana marki to świetna okazja do wzmocnienia pozycji rynkowej w coraz bardziej cyfrowym, szybko zmieniającym się świecie. Pozwoli nam lepiej komunikować naszą nowoczesność i postępy transformacji cyfrowej”.
Rebranding banku i innych spółek Grupy Kapitałowej BZ WBK rozpocznie się we wrześniu 2018 roku wraz z dniem rejestracji zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym. Wtedy też zostanie zaprezentowana nowa identyfikacja wizualna banku. Odświeżonej marce towarzyszyć będzie ogólnopolska kampania informacyjna i wizerunkowa w mediach tradycyjnych i cyfrowych.
Temat rebrandingu BZ WBK w Santandera nie jest nowy. Dla przykładu: jeszcze w 2014 roku przytaczaliśmy na PRoto.pl informacje o planach zmiany logo, które miały zostać zrealizowane w 2015 roku. Wątek pojawił się znów w kwietniu 2018 roku – Rzeczpospolita informowała wówczas, że w projektach uchwał na walne zgromadzenie akcjonariuszy banku pojawiła się propozycja zmiany nazwy. Dziennik pisał, że proces się przedłużył, ponieważ kilka lat wcześniej zgody na rebranding nie wyraziła Komisja Nadzoru Finansowego. Tym razem było inaczej. (mp)