Regio Resovia to wspólna marka stworzona przez gminy z powiatu rzeszowskiego, której celem jest promowanie i wspieranie przedsiębiorczości, produktów lokalnych, atrakcji turystycznych oraz kulturalnych tamtejszego regionu. Projekt powstał dzięki inicjatywie Józefa Jodłowskiego, starosty rzeszowskiego, oraz Stowarzyszenia Samorządów Terytorialnych „Aglomeracja Rzeszowska”.
Na terenie powiatu rzeszowskiego znajduje się 14 gmin miejskich i wiejskich. „Każda z tych gmin ma coś szczególnego do zaoferowania. Postanowiliśmy podjąć wspólne działania, aby wzajemnie się wspierać oraz promować walory naszego regionu, zarówno w województwie, jak i całym kraju. Będzie to pierwsza w Polsce marka tworzona na obszarze powiatu, która obejmuje swoim zakresem szerokie spektrum funkcjonowania jednostek samorządów zlokalizowanych wokół stolicy regionu” – mówi Józef Jodłowski, starosta rzeszowski.
Wspólna marka tworzona będzie wokół najważniejszych obszarów funkcjonowania samorządów powiatu rzeszowskiego, takich jak: jakość życia, wsparcie biznesu, jakość produktów i usług, kultura i dziedzictwo czy oferta turystyczna.
Znakiem Regio Resovia jest nowoczesna interpretacja graficzna herbu powiatu rzeszowskiego, który przedstawia ukoronowanego lwa trzymającego tarczę z krzyżem kawalerskim – symbolem Rzeszowa. (jg)