Twitter opublikował e-booka, w którym radzi, w jaki sposób najlepiej korzystać z dostępnych na platformie narzędzi. Portal społecznościowy zebrał pytania, które przedstawiciele agencji zadawali najczęściej: jak stworzyć dobrego tweeta? Jak angażować obserwujących? Za jakie kampanie płacić, by zrealizować cele klienta, pracodawcy, własnej firmy?
Dobry tweet jest krótki, pełen treści, powinien mieć też często albo 30- lub 60-sekundowe wideo, albo jakąś grafikę – podkreśla Twitter. Autorzy e-booka radzą, by mocno wykorzystywać filmy, ale dodają, że eksperci od komunikacji powinni dostosowywać je do urządzeń mobilnych, bo aż 93 proc. wyświetleń rejestrowanych jest właśnie z nich. Z danych Twittera wynika, że tweety z wideo mają sześć razy większą szansę na podanie dalej niż tweety ze zdjęciami.
E-book zawiera także porady na temat angażowania obserwujących. Twitter zachęca do wchodzenia w interakcje z innymi użytkownikami i przyznaje, że najlepiej radzą sobie te profile, które prowadzą komunikację w sposób zaczepny, przekorny i dowcipny. „Nawet jeśli marka, z którą współpracujesz, nie działała dotychczas w taki sposób, to i tak próbuj używać najbardziej inteligentnego, pomysłowego języka, na jaki możesz sobie pozwolić” – czytamy w e-booku.
W materiale Twittera można znaleźć także sugestie odnośnie do promowanych kampanii (jakie typy są dostępne; do czego można je wykorzystywać; czy warto robić jedną promocję, by osiągnąć kilka celów?), statystyk opublikowanych tweetów (za pośrednictwem strony analytics.twitter.com), a także metod budowania profilu marki czy osoby.
Kilkunastrostronicowy e-book dostępny jest do pobrania na stronie. (mp)