Facebook likwiduje ponad pięć tysięcy możliwości do wyboru w ustawieniach targetowania reklam – informuje biuro prasowe serwisu. Jak dodaje, sieć społecznościowa chce w ten sposób zapobiegać dyskryminacyjnym praktykom reklamodawców, którzy mogli wykluczać pewne grupy społeczne (zdefiniowane np. na podstawie deklaracji religijnej czy narodowości) z grona odbiorców materiałów promocyjnych.
Dodatkowo, portal Marka Zuckerberga skupi się na edukowaniu osób decydujących się na wykupowanie reklam. W ciągu nadchodzących tygodni wszyscy amerykańscy reklamodawcy będą musieli zapoznać się z odświeżonymi zapisami dotyczącymi zapobiegania dyskryminacji, a bez tego nie będą mogli kontynuować swojej działalności promocyjnej. „Zaprojektowaliśmy ten informator w konsultacji z zewnętrznymi ekspertami, by podkreślić różnice między zgodnym z zasadami targetowaniem a praktykami dyskryminacyjnymi” – informuje biuro prasowe.
Facebook zapowiedział, że w przyszłości rozszerzy zakres swoich działań edukacyjnych na inne kraje.
Komunikat, który będą widzieć reklamodawcy. Źródło: facebook.com/business
Komentując ten ruch, portal techcrunch.com zwraca uwagę, że Facebook ogłosił swoją decyzję kilka dni po wpłynięciu pozwu rządu federalnego Stanów Zjednoczonych, o którym pisaliśmy również na PRoto.pl. Oskarżyciele stwierdzili, że portal łamie Fair Housing Act, który ma zapobiegać dyskryminacji na rynku nieruchomości. Portal Zuckerberga odpowiedział deklaracją gotowości do współpracy. (mp)
Zdjęcie główne: Facebook F8 Developer’s Conference 2017, fot. Anthony Quintano, [CC BY 2.0], via flickr.com