16 sierpnia 2018 roku ruszyła ogólnopolska kampania promocyjna „Mobilna Łódź”. Celem akcji jest walka ze stereotypami dotyczącymi tego miasta, a także zachęcanie do pracy w Łodzi i prezentacja tamtejszych pracodawców.
Podczas kampanii autobus z jednorożcem wyposażony w urządzenia multimedialne pojedzie do ok. 30 miast w różnych regionach Polski. Do tej pory odwiedził on Gdańsk i Gdynię. Wewnątrz autokaru odwiedzający mogą dowiedzieć się, jakie są główne atrakcje w Łodzi, a także zapoznać się z możliwościami zatrudnienia w mieście. Na ekranach pojawiają się informacje o łódzkich przedsiębiorstwach. Dodatkowo, w aplikacji mobilnej kampanii zainteresowani mogą uzyskać informacje o tym, które firmy prowadzą obecnie rekrutacje i na jakie stanowiska.
„Chcemy przełamywać stereotypy na temat naszego miasta i pokazywać jego nowoczesny potencjał, a jednocześnie zachęcać do studiowania, szukania pracy i miejsca do życia dla młodych ludzi z innych regionów kraju. Prezentujemy nowe oblicze i wizerunek Łodzi jako miasta atrakcyjnego, oferującego wiele możliwości dla rozwoju i kariery zawodowej i wzbudzającego pozytywne emocje” – mówi o akcji Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
W kampanii udział wzięło 20 pracodawców z Łodzi, w tym m.in. Media4U, firma IT dostarczająca rozwiązania z zakresu e-commerce, czy Manpower, agencja rekrutująca specjalistów do wielu branż.
Działania potrwają trzy miesiące. Koszt kampanii to 1,35 mln zł, zostanie on pokryty częściowo ze środków unijnych. Miasto na akcję przeznaczyło 478 tys. zł. (ak)