Bezgluten, marka zajmująca się produkcją artykułów bezglutenowych oraz niskobiałkowych, odświeżyła logo, a także wprowadziła nowe opakowania swoich produktów.
Identyfikację wizualną zmieniono, ponieważ „marka nie wykorzystywała swojego potencjału, mimo że jej nazwa opisuje całą kategorię”. Opakowania były „przeładowane informacjami na froncie”, co więcej, „nie były z jednej rodziny”, ich szata graficzna praktycznie nie była ujednolicona, a klienci mogli mieć problem ze znalezieniem ich na półce – czytamy w materiałach prasowych.
Założenia zmian opracowano na podstawie analiz strategicznych, dzięki wiedzy eksperckiej oraz na bazie nowego pozycjonowania. Zakładają one „mniej informacji na froncie, bardziej wyrazisty, współczesny design oparty na kolorach kategorii, z których Bezgluten jest znany”. Kluczowe są m.in. zwiększenie czytelności i apetyczności prezentowanych produktów – dalej czytamy.
„Projektując nowe opakowania dla marki Bezgluten, zaczęliśmy od motywu przekreślonego kłosa – międzynarodowego oznaczenia produktów bezglutenowych. Charakterystyczne przekreślenie po przeskalowaniu przecina cały layout opakowania jak przekątna, wprowadza do kompozycji dynamikę i skutecznie wyróżnia produkty marki Bezgluten na półce” – wyjaśnia Rafał Grzeszkowski, dyrektor kreatywny Communication Unlimited, agencji odpowiedzialnej za odświeżoną identyfikację marki oraz jej strategię marketingową. (ak)