Z początkiem września 2018 roku ruszyła społeczno-edukacyjna kampania „KOCHASZ? OdWAŻ się na zmiany” prowadzona przez Polskie Centra Dietetyczne. Organizatorzy akcji chcą zwrócić uwagę na rosnącą w szybkim tempie liczbę otyłych dzieci. Według badań Wspólnego Centrum Badawczego i Komisji Europejskiej, na które powołują się autorzy kampanii, problem otyłości i nadwagi dotyczy już nawet 35 proc. dzieci przed 11 rokiem życia.
W ramach kampanii w okresie od września do listopada w centrach dietetycznych Projekt Zdrowie wprowadzono możliwość pierwszej bezpłatnej konsultacji dietetycznej dla rodziców z dziećmi. Zaplanowano również cykl spotkań, warsztatów i wykładów edukacyjnych w szkołach i miejskich ośrodkach kultury i nauki.
„Naszym celem było pokazanie, że otyłość wśród dzieci to nie tylko problem estetyczny, ale przede wszystkim zdrowotny. W komunikacji kładziemy duży nacisk na model żywieniowy stosowany w domu, który wpływa na ukształtowanie nawyków u dzieci. To od rodzica zależy, czy dziecko będzie w przyszłości borykało się z nadwagą” – czytamy w komunikacie prasowym.
Jednym z elementów kampanii jest strona internetowa odwazsienazmiany.pl, gdzie znajdują się informacje na temat zdrowego żywienia dzieci i młodzieży, przepisy kulinarne oraz porady ekspertów. Prowadzony jest również konkurs na Facebooku, w którym za umieszczenie zdjęcia przygotowanych z przepisów dań rozdawane są nagrody (m.in. kolejna bezpłatna konsultacja). Wspomniane przepisy, które zostały opracowane przez specjalistów ds. zdrowego żywienia, dostępne są również w formie e-booka, który można pobrać na stronie kampanii.
Za przygotowanie strategii komunikacji i stworzenie materiałów wykorzystanych w kampanii, a także prowadzenie działań reklamowych w mediach społecznościowych i internecie odpowiada agencja reklamowa BrandBay. (bm)