11 października obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Dziewczynek. Na dzień przed tym wydarzeniem, 10 października 2018 roku, marka Barbie rozpoczęła międzynarodową kampanię – projekt Dream Gap – skierowaną do dziewczynek, jak również do ich rodziców, opiekunów czy wychowawców.
Celem akcji jest uświadomienie ograniczeń, przez które tracą one wiarę w swoje możliwości oraz rezygnują ze spełniania marzeń. Według badań, na które powołuje się Barbie, dziewczynki już w wieku pięciu lat zaczynają wątpić, że w przyszłości osiągną wybrane cele.
Jak informuje marka, zjawisko Dream Gap jest ściśle związane z uprzedzeniami i nierównościami pod względem płci. Pogłębia się przez stereotypy kulturowe, wizerunek kobiet i dziewczynek w mediach, a także przez systemy wychowawcze i edukacyjne.
Dlatego też projekt marki Barbie ma wesprzeć dziewczynki, a także pomóc dorosłym w przeciwdziałaniu temu zjawisku.
Jednym z elementów kampanii jest film, opublikowany na YouTubie, w którym twórcy informują o istnieniu zjawiska Dream Gap.
Na kanale Barbie Vlog publikowane będą także wideo w przystępny sposób objaśniające powiązane z tym zjawiskiem tematy.
Marka zapraszać będzie również kobiety, których zachowanie może być wzorem do naśladowania dla dziewczynek. W tym celu realizuje projekt Barbie Shero, w ramach którego Barbie Shero została m.in. Martyna Wojciechowska. W ramach rozpoczętej właśnie akcji marka stworzy także lalki rozwijające wyobraźnię oraz kreatywność.
Aby lepiej zrozumieć Dream Gap, marka zaangażowała do projektu profesora Andreia Cimpiana z Uniwersytetu Nowojorskiego, który w ramach stypendium przez dwa lata przeanalizuje to zjawisko. Badania zostaną rozszerzone na inne kraje. (pm)