Facebook poinformował w zakładce „Facebook for media” o aktualizacjach w serwisie, które dotyczą tzw. materiałów powiązanych z marką.
Pierwszą z nich jest zmiana tagu, który pojawi się przy wpisach powstających w wyniku współpracy między wydawcą czy twórcą a marką. Dotychczas widniała przy nich etykieta „Paid”, a teraz ma się zmienić na „Paid Partnership”. Odbiorcy będą mogli zapoznać się również ze szczegółowymi informacjami na temat współpracy. Ma do tego służyć nowy przycisk „About this Partnership”.
Facebook sprawdza też kolejne sposoby na oznaczanie współprac między markami, również tych niefinansowych. Jednym z nich jest umożliwianie stronom oznaczania innych stron. Na przykład muzyk będzie mógł oznaczyć współwykonawcę utworu. Facebook deklaruje, że wstępne wyniki testów są obiecujące i ma nadzieję, że uda się wprowadzić nową opcję w przyszłym roku. Serwis chce usprawnić też oznaczanie współprac sponsorskich. „Testujemy możliwości oznaczania partnerstw w wiadomości w treści, zamiast za pomocą etykiet w postach. Ponadto cały czas sprawdzamy kolejne sposoby, które mogłyby pomóc w lepszym informowaniu o współpracach marketingowych” – wyjaśnia Maria Smith, Director of Product, News Feed and Media Monetization.
Serwis społecznościowy rozwija również narzędzie Brand Collabs Manager, o którego stworzeniu informowaliśmy w czerwcu 2018 roku. Ma ono pomagać markom i twórcom w nawiązywaniu współpracy. Dotychczas Brand Collabs Manager było dostępne tylko w USA, ale w nadchodzących tygodniach pojawi się też w innych krajach, m.in. w Indiach, Niemczech, Meksyku, Tajlandii czy Wielkiej Brytanii. Facebook pracuje również nad usprawnianiem narzędzia i dodawaniem do niego kolejnych funkcji. Portal chce umożliwić markom publikowanie briefów dotyczących projektów czy korzystanie z większej liczby filtrów przy wyszukiwaniu twórców do współpracy, jak np. słowa kluczowe czy lokalizacja. (pp)