Kobiecy serwis HelloZdrowie.pl przeszedł rebranding i zmianę designu. Serwis tworzy również nowy zespół redakcyjny, którego redaktor naczelną została Karolina Wierzbińska. „Rozmawiamy o zdrowiu kobiet. Bez wstydu” – brzmi aktualny claim portalu.
[[{“fid”:”42815″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:”Stare logo HelloZdrowie”,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“alt”:”Stare logo HelloZdrowie”,”class”:”media-element file-default”}}]]
Poprzednie logo portalu
Nowe logo, zdaniem twórców, ma „czerpać siłę z kobiecego empowermentu oraz zachować prostą, mocną formę”. Portal ma poruszać takie tematy zdrowotne jak menstruacja, poród, mastektomia. W tym celu wybrano kolor czerwony jako symbol krwi i odwagi oraz odczarowywania wstydu.
Jak mówi autorka znaku, Anna Troszkiewicz, jego kształt nawiązuje do poprzedniego kolistego symbolu. Jednak tym razem nazwę wpisano w krąg symbolizujący rozmowę, w której każda osoba traktowana jest na równi z innymi. „Wybrałam krój pisma zaprojektowany przez Błażeja Ostoję Lniskiego, profesora ASP w Warszawie. W jego zamyśle był to typograficzny ukłon w stronę papierowego miesięcznika »Ty i Ja«, wychodzącego w latach 60., współtworzonego przez wspaniałych polskich artystów i ludzi pasji” – tłumaczy Anna Troszkiewicz.
Zdaniem osób odpowiedzialnych za projekt wprowadzone zmiany wynikały z chęci odświeżenia designu, który odpowiadałby najnowszym trendom. Projektowano go również z myślą o czytelniczkach odwiedzających stronę głównie na smartfonach. O nowej odsłonie Wierzbińska opowiada w materiale wideo.
Premiera nowej odsłony portalu odbyła się 15 października 2018 roku, w Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi.
Szatę graficzną przygotował Radosław Deliś, logotyp i identyfikację wizualną – Anna Troszkiewicz. (bm)