Allegro Smart Communications pod koniec października 2018 roku zmieniło się w Allegro Brand Experience Agency. Nowa nazwa i identyfikacja wizualna mają kończyć proces zmian strategicznych w firmie. Przez ostatnie dwa lata agencja rozbudowywała zespół, a tym samym wzmacniała kompetencje, co pozwoliło na poszerzenie oferty. Dołączyła też do Baltic Event Industry Club. Jak informują jej przedstawiciele, dzięki temu uzyskała możliwość realizowania całościowych projektów brand experience, a nie tylko eventów.
Poprzednie logo
Rebranding został zrealizowany przez dział kreatywny agencji. Zdecydowano się na wprowadzenie sygnetu – dwie nakładające się na siebie litery „A” – który może funkcjonować zamiennie z logotypem.
Sygnet
„W nowej identyfikacji odwołujemy się do naszej przeszłości i 27-letniej działalności. Wykorzystujemy pięciolinię jako podkreślenie naszej muzycznej nazwy i początków Allegro jako agencji artystycznej. Współcześnie pięciolinia stanowi dla nas akapit do uporządkowanego wyrażania naszego twórczego podejścia i wirtuozerii w tworzeniu projektów brand experience. Opieramy się na kolorach czerwonym i niebieskim. Pozostawiliśmy czerwień, bo jesteśmy dumni ze swoich korzeni, a ta barwa była z nami od 1992 roku. Tylko delikatnie ją odświeżyliśmy. Niebieski dodaliśmy jako ostry kontrast, aby jeszcze bardziej podkreślić swoją niezależność, ale też nowy, świeży powiew, bo wewnętrznie cały czas się zmieniamy i udoskonalamy” – opisuje zmiany Martyna Ochojska, Art Director agencji.
Stworzono także wideo, które ma pokazywać proces zmian, jakie na przestrzeni lat zachodziły w firmie.
(pp)