Każdy PR-owiec zgodzi się, że jego praca w dużej mierze opiera się na kontakcie i współpracy z dziennikarzami. Zredagowanie dobrego i ciekawego tekstu to zaledwie część pracy, gdyż prawdziwym sukcesem jest jego odpowiednie nagłośnienie we właściwych mediach. Różnorodna tematyka, którą specjaliści ds. PR zajmują się, pracując z wieloma projektami i klientami, zmusza do żmudnego tworzenia kolejnych baz dziennikarzy. Dodatkowym utrudnieniem może być fakt dużej rotacji dziennikarzy pracujących w redakcjach, przez co bazy wymagają nieustannej aktualizacji. Co więcej, rozesłanie materiału do mediów to dopiero początek, po dystrybucji warto wykonać serię telefonów. To tzw. follow-up w celu upewnienia się, czy dany dziennikarz materiał otrzymał i jest zainteresowany jego publikacją. Brzmi znajomo, prawda?
Aktualna baza kontaktów to podstawa
IMM od kilkunastu lat pracuje z PR-owcami, więc dobrze rozumie tego typu utrudnienia. Dlatego stworzył narzędzie, które ma na celu ułatwienie pracy osób zajmujących się PR-em, czyli bazę mediaContact. Baza pozwala na precyzyjne dotarcie z komunikatem do wybranych dziennikarzy, blogerów i mediów. Znajduje się w niej ponad dziesięć tysięcy dziennikarzy pogrupowanych tematycznie. Do każdego dziennikarza przypisany jest adres e-mail oraz numer telefonu – jego lub redakcji, w której pracuje. Baza mediaContact jest aktualizowana na bieżąco, tak żeby można było w każdej chwili skontaktować się z dziennikarzami i mieć pewność, że są zainteresowani daną tematyką. Wszystko to pozwala na nawiązanie bliższej relacji z dziennikarzem lub blogerem zajmującym się interesującą tematyką.
Precyzyjne dotarcie do mediów regionalnych, również w internecie
Niejednokrotnie projekt komunikacyjny dotyczy konkretnego wydarzenia lub kampanii o wymiarze regionalnym. Dodatkowym ułatwieniem dla wszystkich użytkowników mediaContact jest podział mediów na województwa, co pozwala jeszcze skuteczniej komunikować się z autorami tekstów, również w internecie. Nową funkcją jest regionalizacja portali internetowych, dzięki której użytkownik może zawężać wyszukiwanie dziennikarzy z portali aktywnych w wybranym województwie. Pozwala to na jeszcze bardziej precyzyjne dotarcie.
Biuro prasowe z analityką
Dystrybucja materiału prasowego okazuje się jeszcze prostsza dzięki możliwości korzystania z biura prasowego, które stanowi darmowy dodatek dla wszystkich użytkowników bazy mediaContact. Narzędzie nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania. Pozwala na wysłanie informacji prasowej do szerokiego grona dziennikarzy przy pomocy zaledwie jednego kliknięcia i to bez obciążania maila załącznikami. A po wysyłce na bieżąco można śledzić jej efekty, sprawdzając, który dziennikarz zapoznał się z wysłaną informacją.
Optymalizuj media relations z bazą media Contact. Sprawdź jak działa regionalizacja i poznaj nowy, atrakcyjny cennik bazy.
Autor: Joanna Górska, IMM