LinkedIn na swojej stronie poinformował, że wprowadza pilotażowo nową funkcję „Wydarzenia”, dzięki której użytkownicy będą mieli szansę tworzenia oraz dołączania do eventów, ale także budowania relacji z innymi ich uczestnikami.
Utworzenie wydarzenia będzie możliwe zarówno z poziomu komputera, jak i urządzenia mobilnego. Organizatorzy będą mogli zamieścić tam szczegółowe informacje, jak data, godzina czy miejsce spotkania, ale również swobodnie edytować treść, jeśli w trakcie nastąpią zmiany.
Gospodarze spotkania będą mogli dodatkowo aktualizować treści na stronie wydarzenia, śledzić użytkowników zainteresowanych eventem i promować wydarzenie, udostępniając je na profilu. Możliwość obserwowania wydarzenia i zapraszania na niego innych osób przysługiwać będzie również uczestnikom eventu.
Aby budować silniejszą relację wśród użytkowników, LinkedIn wprowadzi opcję czatu dla osób biorących udział w wydarzeniu, z możliwością kontaktowania się przed spotkaniem, w jego trakcie, a także po zakończeniu. Ta funkcja umożliwi dzielenie się zdjęciami, filmami czy wrażeniami.
Dzięki odpowiednim filtrom uczestnicy będą mogli przejrzeć listę gości i sprawdzić m.in., w jakich branżach i firmach pracują. Do każdej strony wydarzenia ma być przypisany unikatowy hashtag, który pomoże zainteresowanym w odszukaniu eventu.
Jak zapowiada serwis, zakładka najpierw zostanie udostępniona wśród grup tworzących wydarzenia w San Francisco i Nowym Jorku. Jednak już za parę miesięcy ma być dostępna dla wszystkich użytkowników LinkedIna.
Serwis dodał, że każdego dnia obserwuje, jak inni użytkownicy rozmawiają o swoich spostrzeżeniach i dzielą się informacjami na temat wydarzeń i relacjami z nich na platformie. Stąd też pojawiła się idea wprowadzenia nowej funkcji. Jak zapowiada LinkedIn, w przyszłości platforma będzie dążyć do tego, aby użytkownicy łatwo i szybko mogli odnaleźć wydarzenia, które ich interesują, i łatwiej nawiązywać relacje biznesowe. (pm)