sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościUnia Europejska zwiększa nakłady na kampanie promocyjne produktów rolnych

Unia Europejska zwiększa nakłady na kampanie promocyjne produktów rolnych

Komisja Europejska przyjęła program polityki promowania produktów rolnych na 2019 rok. Jak wynika z informacji prasowej dostępnej na stronie instytucji, Unia ma udostępnić 191,6 mln euro na cele różnych kampanii. To o 12,5 mln więcej niż w poprzednim programie.

Na Starym Kontynencie instytucja chce wspierać promowanie różnych europejskich znaków jakości, takich jak np. Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (ang. Traditional Speciality Guaranteed, TSG). Za granicami Unii z kolei z wydzielonych pieniędzy korzystać będą mogli organizatorzy kampanii na terenach Kanady, Chin, Kolumbii, Japonii, Korei, Meksyku czy Stanów Zjednoczonych. Komisja chciałaby też wesprzeć promocję konkretnych produktów.

„Europa jest jednym z największych światowych producentów napojów i produktów spożywczych wysokiej jakości. Kładąc jeszcze większy nacisk na wysiłki promocyjne w 2019 roku, zwiększymy świadomość tego faktu zarówno w Unii, jak i innych krajach o wysokim potencjale wzrostu” – skomentował na potrzeby informacji prasowej Phil Hogan, członek Komisji zajmujący się rozwojem rolnictwa i wsi.

Propozycje kampanii będzie można zgłaszać od stycznia 2019 roku – pisze w notce Komisja. Zaznacza jednocześnie, że z przeznaczonych na kampanie promocyjne środków korzystać będzie mogło wiele różnych podmiotów, takich jak organizacje handlu, związki producenckie czy grupy rolnicze. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj