W styczniu 2019 roku rozpoczęła się kampania społeczna „#Mój wizerunek – moja własność!”, której celem jest edukowanie odbiorców i zachęcanie ich, by bardziej odpowiedzialnie i świadomie chronili swój wizerunek. Akcja kierowana jest do całego społeczeństwa, a jej organizatorem jest firma konsultingowo-PR-owa KOBOLD.
„Żyjemy w coraz szybszym świecie. To sprawia, że pewne rzeczy robimy automatycznie, nie do końca zastanawiając się nad konsekwencjami. RODO, oświadczenia zgody, wielostronicowe umowy – to wszystko nas przeraża, budzi obawy, irytację i zniechęcenie, a w konsekwencji sprawia, że często nie do końca zastanawiamy się nad tym, co podpisujemy i na co się zgadzamy” – mówi Agnieszka Ślęzak, Strategic Communication Business Partner w KOBOLD.
Jak podkreślają organizatorzy, dane osobowe to nie tylko imię, nazwisko, miejsce zamieszkania czy PESEL, lecz także wizerunek, a prowadzona akcja ma zachęcać do tego, aby bardziej świadomie i odpowiedzialnie zarządzać swoim wizerunkiem, a także sprawdzać, w jaki sposób chronią go ci, którzy go przetwarzają.
W ramach projektu powstała platforma informacyjna mojwizerunek.pl, gdzie można uzyskać informacje i eksperckie wskazówki dotyczące ochrony wizerunku. Dodatkowo organizatorzy wspólnie z ekspertami przygotują poradnikowe treści, które w każdym miesiącu trwania akcji będą dystrybuowane do mediów. Planowana jest także instagramowa akcja #mojwizerunek z udziałem influencerów. Akcji towarzyszy też kampania reklamowa w internecie.
Kampania będzie prowadzona przez pierwsze półrocze 2019 roku. (bm)