Taxify, estońska platforma do zamawiania przejazdów w dużych miastach, zmienia w marcu 2019 roku nazwę na Bolt. Rebranding jest związany z poszerzaniem się zakresu usług firmy – użytkownicy mogą już nie tylko zamawiać taksówki czy motorowery, ale też np. hulajnogi. Nowa identyfikacja wizualna będzie wprowadzana stopniowo w ciągu najbliższych tygodni.
„Nowa identyfikacja wizualna jest wynikiem pracy i konsultacji wewnątrz firmy – zarówno jeśli mówimy o pomyśle, jak i wykonaniu. Częścią procesu był crowdsourcing w strukturach firmy, chcieliśmy bowiem zaangażować w to jak najwięcej pracowników. Efekt końcowy nie jest zatem pomysłem jednej osoby” – wyjaśnił w wiadomości do PRoto.pl Maksymilian Granat-Malicki, Marketing Manager Bolt w Polsce.
Pierwotna nazwa, Taxify, wzięła się z pierwszego pomysłu na biznes: zamawianie przejazdów taksówkami. „Nowa nazwa, Bolt, oznacza szybkość i łatwe przemieszczanie się – dokładnie takie powinno być poruszanie się po mieście, czy to samochodem, czy hulajnogą, czy podczas korzystania z transportu publicznego. Bolt oznacza w języku angielskim piorun, co podkreśla również nasze przekonanie o tym, że przyszłość transportu będzie elektryczna” – tłumaczy tymczasem w komunikacie prasowym Markus Villig, założyciel i CEO firmy Bolt.
Nowy wygląd aplikacji
Poprzednie logo firmy
Bolt działa w ponad 30 krajach. W Polsce aplikacja jest dostępna od 2016 roku. Obecnie z rozwiązania mogą korzystać mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Trójmiasta, Poznania, aglomeracji śląskiej, Łodzi, Lublina, Bydgoszczy i Białegostoku. Na polskim rynku firmę obsługuje PR-owo agencja JJ Communications. (mp)