Twitter wprowadził nowe narzędzie dla wydawców, zawierające statystyki dotyczące oglądalności filmów – poinformowała platforma na swoim blogu. „Timing is Everything”, jak je nazwano, pokazuje, kiedy filmy były najczęściej wyświetlane oraz kiedy najbardziej angażowały odbiorców. Dane te mają pomóc wydawcom w wyborze najlepszego czasu na tweetowanie treści wideo, dzięki czemu będą mogli zwiększyć zaangażowanie i liczbę wyświetleń publikowanych filmów.
Jak podaje Twitter, z nowego narzędzia mogą korzystać osoby posiadające konto w Media Studio. Widoczne jest ono w zakładce „Insight”, znajdującej się w menu Analytics.
Twitter na blogu zaznaczył, że wykresy nie pokazują danych dotyczących wyświetleń filmów przez obserwatorów danego wydawcy, lecz informacje dotyczące ogólnie wszystkich użytkowników oglądających jakiekolwiek filmy w serwisie.
Jak czytamy dalej, jedną z funkcji „Timing is Everything” jest też możliwość planowania postów. Dzięki temu wydawcy będą mogli publikować swoje posty również w porach, kiedy fizycznie nie będą w stanie tego zrobić.
Twitter opublikował także statystyki dotyczące wideo oraz porady, jak najbardziej efektywnie wykorzystać ten format w reklamach. Z danych serwisu społecznościowego wynika, że każdego dnia liczba wyświetleń wideo na Twitterze wynosi około 1,2 mld, co oznacza dwukrotny wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy. 93 proc. wyświetleń wideo ma miejsce na urządzeniach mobilnych. Jak podaje Twitter, posty z filmami budzą obecnie dziesięciokrotnie większe zaangażowanie niż inne typy tweetów.
Serwis podkreśla też, że wideo jest obecnie najszybciej rozwijającym się narzędziem reklamowym na Twitterze, a promowane posty z filami pozwalają zaoszczędzić 50 proc. kosztów za zaangażowanie. (pm)