Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
sobota, 31 maja, 2025
Strona głównaAktualnościRuszyła kolejna edycja kampanii społecznej „Zobacz. Niewidome dzieci”. Ambasadorami niewidoma mistrzyni olimpijska...

Ruszyła kolejna edycja kampanii społecznej „Zobacz. Niewidome dzieci”. Ambasadorami niewidoma mistrzyni olimpijska Joanna Mazur i jej przewodnik

W marcu 2019 roku wystartowała nowa odsłona kampanii „Zobacz. Niewidome dzieci” realizowanej przez Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy dzieci niewidomych oraz słabowidzących.

Ambasadorami tegorocznej kampanii zostali niewidoma mistrzyni olimpijska w biegu na 1500 metrów Joan­na Ma­zur oraz jej przewodnik Michał Stawicki.

Joanna Mazur oraz jej przewodnik Michał Stawicki

„Joanna Ma­zur biega z przewodnikiem i opaską na oczach, w totalnej ciemności. Każdego dnia pokonuje mnóstwo barier, spełnia swoje marzenia i udowadnia, że niepełnosprawność nie może nas wykluczyć w dążeniu do realizacji marzeń. O spełnianie marzeń niewidomych dzieci chcą walczyć autorzy tegorocznej kampanii” – czytamy w materiale prasowym.

Akcję inauguruje spot „Razem sięgnijmy po medal”, którego bohaterami są ambasadorzy kampanii oraz podopieczni Stowarzyszenia „Tęcza” w wieku od trzech do siedmiu lat. Wideo ma bezpośrednio zwracać uwagę na to, że niewidome i słabowidzące dzieci nie są w stanie samodzielnie „iść przez życie” bez swojego przewodnika. Spot ma być jednym z wielu działań realizowanych w ramach kampanii.

Jak podkreślają organizatorzy w komunikacie prasowym, wszystkie osoby zaangażowane w produkcję spotu wzięły w nim udział pro bono. Kampanię będzie można śledzić w portalach i społecznościowych oraz na antenie Telewizji Polskiej. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj