W marcu 2019 roku wystartowała nowa odsłona kampanii „Zobacz. Niewidome dzieci” realizowanej przez Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy dzieci niewidomych oraz słabowidzących.
Ambasadorami tegorocznej kampanii zostali niewidoma mistrzyni olimpijska w biegu na 1500 metrów Joanna Mazur oraz jej przewodnik Michał Stawicki.
„Joanna Mazur biega z przewodnikiem i opaską na oczach, w totalnej ciemności. Każdego dnia pokonuje mnóstwo barier, spełnia swoje marzenia i udowadnia, że niepełnosprawność nie może nas wykluczyć w dążeniu do realizacji marzeń. O spełnianie marzeń niewidomych dzieci chcą walczyć autorzy tegorocznej kampanii” – czytamy w materiale prasowym.
Akcję inauguruje spot „Razem sięgnijmy po medal”, którego bohaterami są ambasadorzy kampanii oraz podopieczni Stowarzyszenia „Tęcza” w wieku od trzech do siedmiu lat. Wideo ma bezpośrednio zwracać uwagę na to, że niewidome i słabowidzące dzieci nie są w stanie samodzielnie „iść przez życie” bez swojego przewodnika. Spot ma być jednym z wielu działań realizowanych w ramach kampanii.
Jak podkreślają organizatorzy w komunikacie prasowym, wszystkie osoby zaangażowane w produkcję spotu wzięły w nim udział pro bono. Kampanię będzie można śledzić w portalach i społecznościowych oraz na antenie Telewizji Polskiej. (ak)