Publicis Groupe Polska kończy wprowadzać model wewnętrznej współpracy Power of One, w ramach którego chce integrować kompetencje poszczególnych firm w grupie: MSL, Leo Burnett, Starcom, Saatchi & Saatchi IS, LiquidThread, Zenith, Spark Foundry, Blue 449, Performics, Publicis, Arc i Prodigious. Za zmianami organizacyjnymi idą kadrowe.
Grupa wyznaczyła siedem obszarów kompetencyjnych, za które odpowiadać mają liderzy pochodzący ze wspomnianych podmiotów. Publicis Groupe Poland w centrum uwagi umieszcza Data Science, który ma zapewniać pozostałym obszarom spójne podejście do technologii i infrastruktury zasilanej danymi. Będzie koordynowany przez Annę Sakowicz, Chief Data & Analytics Officera.
Obszarem Public Relations zarządzać natomiast będą Sebastian Hejnowski, CEO MSL w regionie CEE oraz Leo Burnett Warsaw, a także Sebastian Stępak, General Manager MSL. Oprócz procesów związanych m.in. z zarządzaniem reputacją, konsultingiem wizerunkowym, komunikacją korporacyjną czy public affairs i employer brandingiem, liderzy mają skupiać się na procesach przeprowadzania zmian w organizacjach, szczególnie w przypadku transformacji cyfrowej.
Hejnowski został jednocześnie mianowany Chief Growth Officerem grupy Publicis w Polsce i dołączył do ścisłego grona menedżerów. Będzie odpowiadać za realizowanie strategii identyfikacji i pozyskiwanie nowych klientów w oparciu o model Power of One. Większość jego dotychczasowych obowiązków w MSL zostanie przejętych przez zarząd agencji i Stępaka. Jak dowiedziało się PRoto.pl, Hejnowski nie będzie angażować się w bieżącą pracę firmy, jednak pozostanie odpowiedzialny za jej przyszłość.
Poza wspomnianymi obszarami Publicis Groupe Poland wyróżniło: Creative & Content (lider odpowiedzialny za ten obszar: Marek Gargała, obecnie Operating Director Creative Resources), Commerce (Krzysztof Andrzejczak, Chief Commerce Officer), Media (Piotr Piętka, Co-CEO Publicis Groupe Poland), Production (Katarzyna Lisicka, General Manager w Prodigious) oraz Investment (Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Chief Investment Officer).
„Z punktu widzenia klientów agencji i całej Publicis Groupe, nowy model wewnętrznej współpracy oznacza szybki dostęp do pełnego spektrum kluczowych specjalizacji, rozwijanych w ośrodkach kompetencyjnych i integrowanych przez liderów Power of One” – tłumaczą w przesłanym komunikacie Piotr Piętka i Tomasz Pawlikowski, którzy wspólnie zarządzają Publicis Groupe w Polsce.
Oprócz zmian organizacyjnych polski oddział Publicis wyznaczył też Piotra Ruszaka na nowo utworzone stanowisko Chief Communications Officera. Ma on odpowiadać za strategię komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej Publicis Groupe. Dotychczas pracował jako Practice Lead Communications w Publicis Media, a wcześniej był m.in. dyrektorem ds. reputacji marki w Starcom MediaVest. Ma ponadto doświadczenie dziennikarskie – pracował w Programie III Polskiego Radia i VFP Communications. (mp)