Komitet Obrony Demokracji po ponad trzech latach działalności zdecydował się na rebranding. 16 marca 2019 roku na konwencji KOD w Warszawie zaprezentowana została nowa identyfikacja wizualna. Celem zmian ma być usprawnienie komunikacji z odbiorcami.
źródło: facebook.com/jacek.a.rozycki
Jak czytamy w komunikacie prasowym, biel i czerwień z poprzedniego logo zostały zastąpione pomarańczem, który ma kojarzyć się z energią, optymizmem i pobudzaniem do działania, co ma być najistotniejszą aktywnością społeczną dla członków KOD. Dodatkowo wykorzystany został motyw pomarańczowych tulipanów, które Komitet wiąże z prowadzonymi przez siebie pokojowymi działaniami, ale również z mocą, entuzjazmem, pożądaniem i pasją.
„Zmiana logo, języka wizualnego oraz pisanego przenosi w sferze wizerunkowej KOD od spontanicznego, demonstrującego ruchu sprzeciwu wobec jednej władzy w kierunku ruchu organicznego, długotrwałego, tworzącego trwałe struktury i relacje społeczne. Pracującego u podstaw i budującego społeczeństwo obywatelskie oparte na demokratycznych, solidarnych wartościach, sprzeciwiające się pokojowo wszelkim autorytarnym praktykom w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej. Równocześnie pozostaje w zgodzie z ważną i nadal aktualną przecież historią powstania ruchu KOD” – pisze w komunikacie prasowym Jarosław Marciniak, sekretarz KOD.
Nowa identyfikacja wizualna została przygotowana „pro publico bono” przez Macieja Kaweckiego. (ak)