piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook wprowadza nowe narzędzia zwiększające bezpieczeństwo marek i odbiorców reklam

Facebook wprowadza nowe narzędzia zwiększające bezpieczeństwo marek i odbiorców reklam

Facebook poinformował o wprowadzeniu nowych narzędzi, które mają zwiększyć bezpieczeństwo reklamodawców oraz ich odbiorców – czytamy w komunikacie na stronie biura prasowego portalu społecznościowego.

Serwis podaje, że aktualnie nad bezpieczeństwem użytkowników czuwa ponad 30 tysięcy osób, które codziennie analizują przeszło dwa miliony wpisów. Czytamy, że już ponad 95 proc. usuwanych treści dotyczących promowania terroryzmu, nagości i przemocy oraz nieautentyczności konta, wykrywane jest przez sztuczną inteligencję, zanim dana treść zostanie zgłoszona.

Jak czytamy, ochrona klientów i marki jest ważna także dla reklamodawców, którzy zwracają uwagę na to, w jakim miejscu pojawi się ich reklama i z czym może zostać skojarzona. Do tej pory firmy mogły decydować o miejscu pojawiania się ich treści przez dobieranie kontekstowych miejsc reklamowych (takich jak Audience Network, In-stream video i Instant Articles). W celu ułatwienia kontroli nad reklamami serwis postanowił wprowadzić możliwość filtrowania zasobów, przy których reklama będzie mogła się pojawić. Czytamy, że będzie to dotyczyło reklam dostarczanych w wymienionych wyżej miejscach reklamowych.

Reklamodawcy dostaną do wyboru trzy opcje filtrowania: ograniczoną, standardową i pełną. Wersja ograniczona zapewni maksymalną ochronę, podobną do obecnie dostępnych wykluczeń kategorii, lecz obniży zasięg i może wpłynąć na koszty. Wersja standardowa to umiarkowana ochrona, która ustawiana jest domyślnie przy zamieszczaniu reklam, zapewniająca zrównoważony zasięg (jest to opcja równoznaczna z brakiem wykluczeń). Wersja pełna zapewni minimalną ochronę, przy której reklamy będą mogły być dostarczane do wszystkich kwalifikujących się treści, oraz zagwarantuje największy zasięg.

Serwis informuje, że nowe narzędzia kontroli zapewniają także pełną transparentność. Przed rozpoczęciem kampanii reklamodawca może zobaczyć, gdzie pojawi się reklama, a po jej zakończeniu może sprawdzić, gdzie się pojawiała. Firma może także użyć opcji blokowania, aby reklama nie pojawiła się u określonych wydawców. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj