Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi ogólnopolską kampanię „Oszczędzasz, inwestujesz – uważaj!”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi konsumentów na nieuczciwe praktyki rynkowe przy zawieraniu umów związanych z oszczędzaniem. Akcja rozpoczęła się w lutym 2019 roku, a teraz UOKiK zaprasza media i instytucje do współpracy, aby dotrzeć do jak największej liczby osób.
W ramach kampanii powstał spot, który ostrzega, że duży i szybki zysk zawsze oznacza duże ryzyko. Przypomina również o sprawdzaniu ofert i nie podpisywaniu umów pod presją czasu.
Partnerami akcji zostali m.in.: Telewizja Polska, oddziały lokalne Polskiego Radia, RMF FM, Polskie Koleje Państwowe i WPROST.pl. W ramach współpracy spot jest emitowany na niekomercyjnych warunkach.
W kampanię włączyły się również samorządy oraz lokalne media. (ak)