Instagram zmienił wygląd zakładki Explore – czytamy w biurze prasowym aplikacji. Pojawił się w niej nowy pasek nawigacyjny, który zawiera skróty do sekcji IGTV, „sklepu” oraz kanałów tematycznych, dostosowanych do danego użytkownika, jak „podróże”, „kulinaria” czy „sztuka” – podaje źródło.
Skróty do IGTV oraz do „sklepu” umieszczono na pierwszych dwóch pozycjach na pasku, tak, by łatwiej było znaleźć produkty i filmy obserwowanych twórców a także marek – pisze Instagram.
Źródło: instagram-press.com
Oprócz dodanych skrótów, platforma położyła większy nacisk na treści związane z IGTV oraz „sklepem”. Przechodząc z Explore do sekcji IGTV, użytkownik zobaczy ostatnio zaktualizowane i spersonalizowane filmy dodane przez twórców, których obserwuje lub może chcieć obserwować. W Sklepie natomiast na pasku nawigacyjnym pojawi się możliwość wyboru kategorii poszukiwanego produktu, jak „uroda”, „ubrania” czy „dekoracje”. Opcja ta została uruchomiona dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych 16 maja 2019 roku – czytamy dalej.
Źródło: instagram-press.com
W zakładce Explore pojawią się również relacje ze Stories. Będą wyświetlane na podobnej zasadzie jak polecane w sekcji Explore posty – na podstawie tematów, które interesują użytkownika. Instagram zapowiedział, że będzie tę możliwość rozwijać w nadchodzących tygodniach. (pm)