Coca-Cola w ramach globalnej kampanii „#NEVERSETTLE”, którą zainaugurowała w Polsce, przekazuje miastu stołecznemu Warszawa dziesięć automatów do recyklingu. To część długofalowego projektu w ramach zrównoważonego rozwoju, dzięki któremu firma chce zwiększyć ochronę zasobów wodnych, aktywizować kobiety i młodych oraz minimalizować ilość odpadów.
Pięć pierwszych automatów ma pojawić się w stolicy Polski jeszcze przed wakacjami, pozostałe – jesienią. Umieszczone zostaną m.in. przy pl. Bankowym, ul. Ząbkowskiej, jednak pełnej listy lokalizacji organizatorzy jeszcze nie udotępniają – ostateczną decyzję podjąć ma miasto. Urządzenia mają umożliwiać wymianę plastikowych i szklanych butelek, a także aluminiowych puszek, na punkty w specjalnej aplikacji. Będzie można za nie otrzymać nagrody, takie jak zniżki na komunikację miejską, bilety do kina czy kawa. Urządzenia dostarcza polska firma EcoTech System, a projekt realizowany jest z Fundacją Nasza Ziemia. Opróżnianiem automatów ma zajmować się miasto.
Automat recyklingowy, który zaprezentowano podczas wydarzenia inaugurującego kampanię
Coca-Cola i Warszawa kontynuują jednocześnie własne kampanie edukacyjne, które mają na celu przypominanie o zasadach recyklingu. Producent napojów – wraz z trzema innymi oraz organizacją odzysku Rekpol – w 2018 roku uruchomił program „Działaj z imPETem”. Coca-Cola zobowiązała się, że do 2030 roku będzie recyklingować tyle puszek i butelek, ile sama sprzedaje. Stolica natomiast od początku 2019 roku promuje nowy system segregowania i odbierania odpadów.
Producent napojów w komunikacie prasowym przypomina też o innych inicjatywach na terenie Polski, w które zaangażował się, by realizować cele, do jakich się zobowiązał. Dla przykładu, w ramach programu aktywizacji „Sukces to JA”, przygotowanego we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, przeszkolił od 2016 roku ponad 250 tys. kobiet. Coca-Cola chce do 2020 roku „uwolnić potencjał zawodowy” pięciu milionów kobiet na świecie. (mp)