Marka Łowicz mierzy się w mediach społecznościowych z zarzutami o seksistowskie napisy na opakowaniach koncentratu pomidorowego. „Kobiety uwielbiają torebki” – można przeczytać na jednym z nich. Dodatkowo krytykowanym elementem jest samo opakowanie, które nie jest słoikiem, a plastikową saszetką. Marka w obronie wyjaśnia, że pakuje swój produkt w różne surowce, a cytowany napis jest żartobliwy.
Na surowiec, z jakiego Łowicz stworzył opakowanie, zwrócili uwagę m.in. administratorzy facebookowych grup związanych z ruchem zero waste. Komentujący dziwili się, że producent działa wbrew rynkowym trendom: mimo że wiele stosowanych przez niego opakowań jest ze szkła – które można wykorzystywać ponownie – to postanowił jednak wprowadzić jednorazową, plastikową folię.
Administratorzy strony Łowicza na Facebooku tłumaczyli w rozpowszechnianym oświadczeniu, że koncentrat w saszetce miał stanowić rozszerzenie dostępnej oferty. „Wybór najbardziej optymalnego do potrzeb konsumenta opakowania to indywidualna decyzja” – czytamy w komentarzu marki.
Sam napis był natomiast określany przez część komentujących jako stereotypizujący i seksistowski. Nie wszyscy byli jednak krytyczni – w dyskusji pojawiały się głosy wspierające markę i zarzucające niektórym przesadę.
Łowicz tymczasem przyznał, że napis „Kobiety uwielbiają torebki” jest jednym z wielu, które miały na celu wywoływanie uśmiechu konsumentów. „Wśród haseł znajdują się między innymi takie jak: »W sam raz na raz«, »Wyciśnij pomidora«, »Może wspólny obiad«. Żadnym z tych haseł nie chcieliśmy nikogo urazić, nie było to naszym zamiarem” – napisała na Facebooku marka.
Źródło: facebook.com/seksizmpowszedni/
Źródło: facebook.com/seksizmpowszedni/
Źródło: facebook.com/seksizmpowszedni/
Sam produkt w saszetkach dostępny jest na rynku od listopada 2017 roku. (mp)