Firefox w czerwcu 2019 roku zaprezentował swoją nową identyfikację wizualną. Zmianie uległy nie tylko logo głównej przeglądarki internetowej, ale również ikony programów oraz usług, które oferuje. Logotyp samego Firefoxa został uproszczony, jednak nadal symbolizuje zwiniętego lisa.
Celem zmiany identyfikacji było jej uspójnienie oraz zaznaczenie, że Firefox nie jest jedynie przeglądarką internetową, ale w jej skład wchodzą również aplikacje oraz inne produkty, a także usługi. Pod koniec lipca 2018 roku marka zaproponowała dwa zestawy graficzne, zwróciła się wtedy o pomoc do internautów, aby zdecydowali, które ich zdaniem ikony będą najlepiej oddawać charakter Firefoxa.
Źródło: blog.mozilla.org
„Ikona zwiniętego lisa z płonącym ogonem nie była uniwersalna na tyle, aby symbolizowała całą naszą rodzinę produktów. Musieliśmy zacząć od nowa” – informowała Mozilla na swoim blogu.
Firma zapewniała jednak, że zaprojektowane zestawy nie są wersją ostateczną, i każda z zaproponowanych ikon będzie doskonalona lub może ulec całkowitej zmianie. Zebrane opinie od internautów miały pomóc przede wszystkim w odsłonięciu silnych i słabych stron obu projektów.
„Otrzymaliśmy sygnał zwrotny, że nie musimy pokazywać bezpośrednio lisa, aby ludzie wiedzieli, że chodzi o Firefoxa. Okazało się, że ruch wirowania wokół globu, jest tym, co najbardziej pasuje do naszej przeglądarki i co podoba się internautom” – mówią twórcy logo. Zmiany firma zaprezentowała na filmie, który udostępniła na YouTubie.
Z niego dowiadujemy się, że finalnie nie zdecydowano się na wprowadzenie żadnego z zestawów, jednak na podstawie różnych opinii stworzono nowe logo oraz ikony, z inną paletą barw – grafiki są teraz bardziej kolorowe oraz mają zmienioną czcionką.
Nowe logo i ikony/ Źródło: youtube.com/firefox
(pm)