Polska spółka Cinkciarz.pl wygrała sprawę z MasterCard dotyczącą unieważnienia dwóch znaków towarowych amerykańskiej firmy. Chodziło o dwa połączone czarno-białe koła oraz o dwa czarne przecinające się okręgi.
MasterCard nie zgadzał się, aby Cinkciarz.pl w swojej identyfikacji wizualnej wykorzystywał nachodzące na siebie koła. Sprawę więc wniósł do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) z siedzibą w Alicante w Hiszpanii. MasterCard tłumaczył, że istnieje podobieństwo znaków polskiej spółki do wcześniejszych jego symboli, przedstawiających przecinające się czarno-białe koła i okręgi. Cinkciarz.pl w odniesieniu do sprawy złożył wniosek do EUIPO o unieważnienie spornych znaków towarowych amerykańskiej spółki. W rezultacie urząd unijny uznał, że grafiki, które składają się z prostych elementów geometrycznych, przedstawiających koła bądź okręgi, nie mają zdolności odróżniającej i nie nabyły wtórnej zdolności odróżniającej na skutek używania.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, decyzje EUIPO nie są prawomocne, a MasterCard ma dwa miesiące od czasu ich wydania na złożenie odwołania. (pm)
Czytaj także: Trzy paski nie będą znakiem towarowym Adidasa w UE