Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży finansowej w czerwcu 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 141,4 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki, które najwięcej wydały na reklamę, oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi
Branża finansowa największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji – było to aż 117,1 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano 19,4 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 4,8 mln zł.
Poniedziałek najpopularniejszym dniem tygodnia
W czerwcu największe budżety reklamowe branży finansowej lokowane były w poniedziałki i niedziele – wyniosły w sumie 43 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w piątki – ok. 18,4 mln zł.
Marki o największych wydatkach reklamowych
W czerwcu bank Credit Agricole zainwestował największe kwoty w reklamy – prawie 12 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Pekao (11,3 mln zł), Obligacje Skarbowe (9 mln zł), PZU (8,9 mln zł) oraz Santander Bank Polska (8,6 mln zł).
Typy reklamowanych produktów
W czerwcu 2019 roku najwyższe budżety w branży finansowej zostały przeznaczone na reklamy bankowości (51 proc.) oraz usług finansowych (17 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. ubezpieczeń oraz kart płatniczych.
Wydatki reklamowe w podziale na reklamę i plansze sponsorskie
W czerwcu 98 proc. budżetu reklamowego branży finansowej (133,4 mln zł) zostało przeznaczone na promocję w blokach reklamowych. 2 proc. wszystkich wydatków (ok. 3,1 mln zł) przeznaczono na plansze sponsorskie.
Autorka badania: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-30 czerwca 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.