Chorzów rozstrzygnął przetarg na promocję miasta przez sport – konkurs wygrał Ruch Chorzów. Strony podpisały umowę, w ramach której klub piłkarski przez sześć miesięcy będzie promował miasto swoimi działaniami. W zamian urząd miasta wypłaci klubowi wynagrodzenie w wysokości czterech milionów złotych brutto, płatnych w miesięcznych transzach.
Oprócz standardowych zapisów umowy, takich jak umieszczenie logotypu na koszulkach piłkarzy i na materiałach promocyjnych, wpisane zostały tam także dodatkowe świadczenia. Jeszcze w tym roku piłkarze mają poprowadzić ponad 200 akcji, takich jak cykliczne zajęcia sportowe dla dzieci i imprezy sportowe dla mieszkańców Chorzowa.
Biuro prasowe urzędu miasta informuje, że nie jest to pierwsza tego typu współpraca z Ruchem Chorzów. W nadesłanym do PRoto.pl komentarzu czytamy, że „Klub piłkarski jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek związanych z Chorzowem. Mimo, że Ruch zaliczył kolejny spadek w tabeli, to jednak jego historia miała znaczący wpływ na rozwój polskiej piłki nożnej”.
Ruch Chorzów będzie realizował działania promocyjne do 20 grudnia 2019 roku. (ak)