W lipcu 2019 roku Polska Izba Żywności Ekologicznej rozpoczęła nową kampanię społeczną „Eko jemy – nie marnujemy”. Celem akcji jest zminimalizowanie marnowania jedzenia i zachęcenie do sięgania po certyfikowaną ekologiczną żywność.
„Uważamy, że nie należy wyrzucać żadnego jedzenia, natomiast marnowanie żywności ekologicznej, która została wyprodukowana tak ogromnym nakładem sił, przy wyeliminowaniu chemii, jest szczególnie trudne do zaakceptowania. Z tego względu zdecydowaliśmy się na realizację działań skierowanych zarówno do tych, którzy jedzenie produkują, jak i konsumują, które mają wzbudzić refleksję, czy rzeczywiście zrobili wszystko, by uniknąć wyrzucania jedzenia do kosza” – komentuje Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
W ramach kampanii zaplanowano szereg działań promocyjno-informacyjnych, takich jak produkcja materiałów edukacyjnych, media relations, współpraca z influencerami oraz obecność na targach i wydarzeniach branżowych.
Za realizację odpowiada agencja Marketing & Communications Consultants, wybrana w konkursie ofert. Działania nadzoruje zespół Sylwii Samborskiej, Group Account Managera.
Kampania potrwa do października 2019 roku. (ak)