Województwo małopolskie wystartowało z kampanią pod hasłem „Nie zaśmiecaj naszego domu”, której bohaterami są dzikie zwierzęta – mieszkańcy tamtejszych lasów czy parków. Celem kampanii jest ochrona przed niszczeniem i zaśmiecaniem obszarów zielonych, chętnie odwiedzanych podczas wakacji. Akcja ma także budować świadomość proekologiczną wśród mieszkańców i turystów.
„Wielkie oczy puchacza zwyczajnego i skupiony wzrok niedźwiedzia brunatnego przez cały sierpień będą bacznie obserwować mieszkańców i turystów wchodzących do lasów, parków narodowych i parków krajobrazowych Małopolski” – czytamy w zapowiedzi kampanii.
Akcja ma być początkiem długofalowych działań promocyjno-edukacyjnych realizowanych w ramach projektu EkoMałopolska, które będą promować odpowiedzialność za najbliższe otoczenie i troskę o dziedzictwo naturalne. „To właśnie podczas obcowania z przyrodą relaksujemy się, odpoczywamy, czujemy się po prostu jak w domu. Chcemy rozszerzyć w świadomości mieszkańców pojęcie domu poza ramy prywatnego mieszkania czy budynku, a także edukować w temacie dbania o region, tak, jak dba się o nasze własne najbliższe otoczenie” – wyjaśnia wicemarszałek Tomasz Urynowicz.
Akcja rozpoczęła się 5 sierpnia 2019 roku i potrwa do końca tego miesiąca. Na terenie całej Małopolski pojawi się 300 plakatów rozmieszczonych na terenie 15 nadleśnictw, 6 parków narodowych i 11 parków krajobrazowych.
W Radiu Kraków będzie natomiast emitowany spot z udziałem zwierząt. Jak czytamy, powstała także specjalna animacja, która będzie wyświetlana w pociągach Kolei Małopolskich oraz na nośnikach partnerów kampanii, a podczas związanych z ekologią wydarzeń będzie też można spotkać na żywo postać niedźwiedzia brunatnego, ambasadora kampanii, który wziął już udział w akcji Czyste Tatry EkoMałopolska. W ramach kampanii prowadzone będą też działania w prasie, internecie i mediach społecznościowych. (mb)