Abstra, polski producent wideo na YouTube’a, zaprezentował markę Storia by Abstra. Chce uczynić ją platformą dla nowych i doświadczonych podcasterów i oferować przygotowywanie podcastów na cele biznesowe, podobnie jak robi to z filmami na YouTubie. Planuje też współpracować z firmami mediowymi – jednym z pierwszych projektów jest cykl wywiadów „Podcast! Kamera! Akcja” Dawida Muszyńskiego, który powstał we współpracy z 4fun Media, właścicielem portalu naekranie.pl.
W strukturze Storia by Abstra jest obecnie 25 serii podcastów o tematyce m.in. lifestylowej, sportowej, finansowej czy popkulturowej. Producent daje twórcom do dyspozycji studio nagraniowe i zespół zajmujący się produkcją i postprodukcją treści audio i wideo. Nowo powstałym podmiotem zarządza Karol Stryja, twórca podcastu „Zawodowcy”.
Storia by Abstra współpracuje obecnie zarówno z podcasterami („Kryminatorium”, „Porozmawiajmy o IT” czy „Nerdy nocą”), jak i youtuberami (Łukasz Wiśniowski i Kuba Polkowski z kanału „Foot Truck” oraz Paweł Svinarski z „Dla Pieniędzy”). „Pod jednym dachem skupiamy już istniejące podcasty z debiutującymi w tym segmencie youtuberami i innymi osobowościami ze świata mediów i popkultury. Jesteśmy przekonani, że znacząco uda nam się zwiększyć popularność tego typu audycji” – mówi Karol Stryja.
Podcasty własne i współpracujące z Storia by Abstra
Zarządzany przez niego podmiot chce popularyzować podcasting nad Wisłą. „Zdajemy sobie sprawę, że pomimo bardzo dynamicznego wzrostu każdego roku, rynek podcastów w Polsce jest jeszcze niszą. Wierzymy jednak, że już wkrótce, dzięki poszerzeniu dystrybucji o YouTube’a i rozwojowi technologii bluetooth oraz popularyzacji urządzeń typu smart speaker, podcasty zagoszczą w większości polskich domów dokładnie tak samo, jak stało się to w USA” – komentuje Olek Wandzel, wiceprezes ds. strategii w Abstra.
Produkcja podcastów na zamówienie pozostaje jeszcze w sferze planów Storia by Abstra. (mp)