Volkswagen podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie przedstawił nowe logo oraz identyfikację wizualną marki.
Jak wyjaśnia koncern, zmiany w identyfikacji wynikają ze strategii „Transform 2025+”, przyjętej jesienią 2015 roku. Teraz marka przygotowuje się do wprowadzenia drugiego etapu tej strategii, który obejmuje elektromobilność, cyfryzację i dostosowanie komunikacji firmy z klientami do nowych założeń. Zmiany w identyfikacji wizualnej obejmować będą także samochody dostawcze Volkswagen. Firma wprowadza również do oferty nowe auta elektryczne – modele z rodziny ID.
„Kiedy tak silna marka jak nasza zmienia logotyp, wiadomo że musi się to wiązać z przełomowymi wydarzeniami z perspektywy biznesowej. Wkraczamy w erę elektromobilności, której będziemy nadawać tempo. Wielopłaszczyznowy rozwój marki powoduje, że »Nowy Volkswagen« zdecydował się podkreślić wagę swojego przeobrażania poprzez zaprezentowanie m.in. nowego logotypu. Zmieni się też sposób, w jaki będziemy komunikować się z klientami i wszyscy, którzy śledzą nasze działania marketingowe, z pewnością dostrzegą te zmiany” – mówi Wojciech Usak, dyrektor marketingu marki Volkswagen w Polsce.
Nowa identyfikacja wizualna Volkswagena została opracowana przez wewnętrzny zespół, złożony ze stylistów i marketingowców marki.
Zmiany objęły także markę Volkswagen Samochody Użytkowe, która zmienia nazwę na Volkswagen Samochody Dostawcze i wprowadza nową identyfikację wizualną zgodną z modyfikacjami wprowadzonymi w obrębie całego Volkswagena.
Nowe logo
Poprzednie logo
„Wierzymy, że nowa nazwa marki będzie bliższa temu jak o furgonach, busach czy vanach mówią nasi klienci. Jesteśmy przekonani, że nazwa Volkswagen Samochody Dostawcze precyzyjniej odzwierciedla wysoką specjalizację naszych samochodów. Nowe logo i nowa nazwa marki to nasze nowe kreatywne podejście do budowania wizerunku samochodów dostawczych Volkswagen w Polsce” – mówi Patryk Grzeczka, dyrektor marketingu marki Volkswagen Samochody Dostawcze. (mb)