sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Zabierz głos, bo go stracisz”. W nowej kampanii Fundacja im. Stefana Batorego...

„Zabierz głos, bo go stracisz”. W nowej kampanii Fundacja im. Stefana Batorego namawia do pójścia na wybory

We wrześniu 2019 roku wystartowała nowa kampania Fundacji im. Stefana Batorego – „Zabierz głos, bo go stracisz”. Celem akcji jest nakłonienie Polek i Polaków do wzięcia udziału w wyborach do Sejmu i Senatu, które odbędą się 13 października. Jak przekonują organizatorzy, kampania jest ponadpartyjna i ma charakter profrekwencyjny – w demokracji głos obywateli jest najważniejszy, a stracą go, gdy postanowią nie głosować.

„Zbliżające się wybory wydają się najważniejsze po 1989 roku. Głosując, wyznaczymy kierunek, w którym zmierza Polska i fundamentalne wartości, które ją tworzą. Sejm i Senat są naszą reprezentacją. W wyborach wskazujemy konkretną partię i kandydata lub kandydatkę, ale przede wszystkim wskazujemy interesy i wyzwania, które uznajemy za ważne. Nie chodzi więc o to, kto z kim będzie się spierał w wieczornych programach telewizyjnych, lecz według jakich zasad będzie budowane nasze wspólne państwo, co będzie uznawane za słuszne i sprawiedliwe” – mówi Aleksander Smolar, prezes Fundacji im. Stefana Batorego.

W ramach kampanii powstały spoty, w których różne osoby opowiadają o swoich przekonaniach i powodach, dla których pójdą na wybory. Pojawia się m.in. młody mężczyzna myślący o czystym powietrzu oraz starsza pani martwiąca się o służbę zdrowia. Na końcu filmu słychać głos aktora Andrzeja Seweryna, wypowiadający hasło przewodnie kampanii: „Zabierz głos, bo go stracisz! 13 października głosuj w wyborach do Sejmu i Senatu”.

Uruchomiono także stronę internetową, na której można znaleźć najważniejsze informacje o wyborach oraz materiały do pobrania i umieszczenia m.in. w social mediach. Pojawił się również profil kampanii na Facebooku. Kampania jest emitowana w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych, w prasie, internecie i mediach społecznościowych. W przestrzeni miejskiej pojawi się na ekranach umieszczonych w środkach komunikacji miejskiej oraz nośnikach elektronicznych w kinach.

Akcję wspierają organizacje pozarządowe, takie jak Front Europejski, Fundacja Geremka, Fundacja: Projekt Polska, Fundacja im. Roberta Schumana, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych oraz Związek Miast Polskich.

Za strategię akcji odpowiada Grzegorz Markowski z CPC Brand Consultants. Koncepcją kreatywną i realizacją zajęła się agencja Directors. Spoty wyprodukowała Flota Filmowa.  (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj