Fundacja Rak’n’Roll we współpracy z Avon Kontra Rak Piersi 15 października 2019 roku, w Dzień Zdrowia Piersi, rozpoczęły kampanię społeczną „Dzień na U”, która ma zachęcać kobiety do regularnych badań USG.
W ramach akcja powstał spot promujący odłożenie codziennych obowiązków i zaplanowanie czasu na przeprowadzenie badania.
Kampanię rozpoczęły działania teaserowe w mediach społecznościowych, w które zaangażowano gwiazdy i influencerki. Na jeden dzień zniknęły one ze swoich społecznościowych profilów, by pokazać, że nic nie jest tak ważne, jak zdrowie. W ramach promocji akcji powstał także U-filtr, za pomocą którego kobiety mogą zmienić zdjęcie profilowe na Facebooku czy Instagramie w celu pokazania obserwującym, że zaplanowały już swój „Dzień na U”. Jednym z działań była także współpraca z programem Dzień Dobry TVN: rozpoczął się on bez prowadzącej Małgorzaty Ohme, która udała się w tym czasie do lekarza.
„(…) spytaliśmy młode kobiety, dlaczego nie robią regularnie USG. Jednym z powodów był brak czasu (…), stąd pomysł, by dodać do kalendarza Dzień na U i umożliwić przeprowadzenie badania” – wyjaśnia Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji Rak’n’Roll.
W ramach kampanii „Dzień na U” AVON dofinansował dziesięć tysięcy badań USG piersi. Można z nich skorzystać w gabinetach USG z Różową Wstążką, które zlokalizowane są w całej Polsce. Na stronie dziennau.pl można znaleźć także adresy placówek włączających się w inicjatywę. Na badanie zapisać się można telefonicznie lub przez portal ZnanyLekarz.pl.
„Chcemy, by kobiety znalazły jeden dzień w roku na USG, dlatego głośno o tym mówimy i umożliwiamy im to” – podkreśla Anna Jakubowski, dyrektor generalna AVON Cosmetics Polska. (kd)