piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLOT chce wspierać przemysł spotkań

LOT chce wspierać przemysł spotkań

Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły w październiku 2019 roku współpracę z Polską Organizacją Turystyczną. Narodowy przewoźnik tworzy Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań, w ramach którego chce udostępniać bilety lotnicze osobom chcącym organizować międzynarodowe kongresy nad Wisłą. W pierwszej edycji, która potrwa do grudnia 2020 roku, LOT chce przeznaczyć rocznie kilkadziesiąt biletów na zagraniczne wyjazdy.

„Takie programy wsparcia organizatorów konferencji posiada wielu największych przewoźników narodowych z innych krajów. Dla LOT-u promowanie Polski za granicą to inwestycja, dzięki której możemy przyciągać do kraju coraz większą liczbę turystów. Przemysł Spotkań to obecnie ok. 1 proc. polskiego PKB. Zamierzamy, wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną, jeszcze mocniej wspierać promocję Polski wśród organizatorów wydarzeń” – mówi w rozmowie z PRoto.pl Michał Fijoł, członek zarządu LOT-u ds. handlowych.

Inicjatywa narodowego przewoźnika będzie opierała się na Programie Ambasadorów Kongresów Polskich. Realizuje go od 1998 roku POT i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce. Jednym z zadań ambasadorów, którymi są naukowcy, członkowie organizacji pozarządowych czy instytucji publicznych, jest właśnie pozyskiwanie międzynarodowych wydarzeń dla kraju oraz promowanie go za granicą.

Ambasadorowie będą musieli o bilety wnioskować do swoich opiekunów. Fijoł przyznaje jednak, że osoby spoza programu, które planują organizować międzynarodowe wydarzenia, również będą mogły ubiegać się o miejsca w samolotach

„Przemysł spotkań to tzw. sektor przyszłości, oferujący wysokiej jakości usługi i sprzedaż wartości intelektualnych. Jest on jednym z najbardziej nowoczesnych sektorów gospodarki krajów rozwiniętych. Szacuje się, że w Polsce powiększa on dochody narodowego PKB o ponad 1 proc., tworzy setki tysięcy miejsc pracy i generuje wielomiliardowe obroty. Rozwój tego sektora jest jednym z kluczowych priorytetów promocyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej” – komentuje w przesłanym PRoto.pl komunikacie Robert Andrzejczyk, prezes POT-u. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj