Twitter chce dać użytkownikom możliwość krytycznego zaangażowania się w różnego rodzaju wiadomości, które do nich docierają. W ramach współpracy z UNESCO, z okazji Światowego Tygodnia Umiejętności Medialnych i Informacyjnych, udostępnił nowy podręcznik dla nauczycieli zatytułowany „Nauczanie i uczenie się na Twitterze” – podaje blog.twitter.com.
Opublikowany poradnik dostarcza informacje, które mają stanowić wsparcie dla nauczycieli w nauce młodych pokoleń czytania i pisania w portalach społecznościowych, ułatwiając im tym samym krytyczne podejście do zawartości mediów.
Źródło: twitter.com/TwitterSafety
Zbiór nie tylko zawiera wytyczne dotyczące najlepszych praktyk w zakresie nauki korzystania z mediów, ale także zapoznaje nauczycieli z aktualną literaturą dydaktyczną na ten temat.
Podręcznik zostanie początkowo przetłumaczony na dziewięć języków – angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, portugalski, arabski, japoński, szwedzki i hindi, jednak w celu poszerzenia grona odbiorców, publikacja zostanie rozpowszechniona również w innych krajach – informuje dalej blog.twitter.com.
Inicjatywa ta ma uzupełniać proces opracowywania przez serwis zasad zwalczania manipulacji w mediach w tym kanale.
Chodzi o odkrycie cech Twittera jako narzędzia pomocnego zarówno w klasie, jak i w domu, a sekcje dotyczące bezpieczeństwa w internecie mają stanowić formę edukacyjną w kontroli cybernękania i uczenia się, jak nadzorować swój „cyfrowy ślad” pozostawiany w sieci.
Projekt ma być wsparciem organizacji pozarządowych pracujących nad umiejętnością korzystania z mediów i informacji w ramach programu „Ads For Good” i inicjatywy #MILClicks. Dokument jest dostępny do podbrania pod linkiem. (kd)