Facebook opublikował wyniki za III kwartał 2019 roku, w których odnotował przyrost liczby użytkowników i przychodów przekraczający szacunki analityków giełdowych. Łącznie codziennie z portalu społecznościowego korzysta 1,62 mld osób (rokroczny wzrost na poziomie 9 proc.) – w samej Europie jest to 288 mln (kwartał wcześniej było to 286 mln).
Z całej rodziny aplikacji, czyli z Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera, korzysta obecnie 2,8 mld osób miesięcznie – wynika z raportu. Spółka nie podaje jednak wyników w rozbiciu na poszczególne platformy.
Źródło: investor.fb.com
Tak czy inaczej, pozytywne wyniki Facebooka pokazują, że spółka radzi sobie mimo pojawiających się problemów wizerunkowych (związanych np. z przetwarzaniem danych) i kar finansowych wymierzanych przez kolejne podmioty – zwraca uwagę w komentarzu portal techcrunch.com.
Podczas rozmowy z inwestorami Mark Zucberberg ujawnił też, że Facebook przewiduje ustabilizowanie się przychodów z reklam politycznych na poziomie 0,5 proc. w 2020 roku – odnotowuje źródło. Szef portalu bronił w ten sposób ostatniej decyzji o umożliwieniu politykom publikowania reklam zawierających dezinformację czy kłamstwa.
Facebook poinformował też, że zatrudnia coraz więcej ludzi do moderowania treści publikowanych przez użytkowników – czytamy. Jak wynika z raportu, w ciągu roku zwiększył liczbę pracowników o 28 proc. i ma ich obecnie ponad 43 tys. (mp)